keskiviikko 7. lokakuuta 2009

Ja siitä se ajatus sitten lähti..

Helou!

Heti tulee mammalta valitusta kun ei päivitetä - tosin kun mietin mitä tässä on tapahtunut viime päivinä, en yhtään ihmettele etten ole päivittänyt.

Mennään siis eiliseen, tiistaihin. Mulla ei ole tiistaisin mitään yliopisto juttuja, vasta marraskuussa alkaa yhdet politikaan kurssin seminariit. Joten aamulla nukuin pitkään jonka jälkeen lähdin kaupungille. Tein mun opiskelut huomiselle luennolle mun lempipaikassa - Starbuckissa. Mua ei ole ikinä haitannut melu, joten otin ihanan mokkakahvin ja brownie-palan ja opiskelin. Ah, sitä autuutta :)

Tän jälkeen lähdin hankkii kirjastokortin ja raahasin ison kasan kirjoja kotiin luettavaks! Ja illalla, koska olen päättänyt käyttää aikani hyödyllisesti, lähdin salille. Tosin tein ihan kevyen treenin mutta parempi se kuin ei mitään.

Tänään meillä oli aamuluento 9-11 poikkeuksellisesti. Securitization theory, conventional approaches, positivism approach, securitization studies..Jeij, aamulla ysin aikaan se on parasta mitä voi tietää :)
Sen jälkeen lähdinkin lounas tauon Boxfit Blast-tunnille. Kyseessä siis semmonen puolen tunnin tehotreeni, jossa harjoitellaan perusnyrkkeily-juttuja (termistö taas A+). Se oli tosi kiva ja hyvä agression purkaus keino! Mutta kikka piilikin siinä, että kun tulin kotiin, en pystynyt enää nostamaan vasenta kättäni ollenkaan :) Sen verran agressivisesti olin sitä säkkiä hakannut että käsivarsi oli ihan veltto sen jälkeen :)

Okei, ja nyt tulee se jymyuutinen, johon otsikkokin viittää..Istutteko nyt tukevasti tuolille? Tosi tukevasti? Okei..hieman taustatietoa tähän väliin.
Näin siis WHSmithillä (maailman ihanin kirjakauppa muuten) Nigellan (sen italialaisen naisen) keittokirjan ja vilkasin sitä. Ja siellä oli kivan tuntunen idea cheddar-risotosta..Noh, siitä se ajatus sitten lähti. Päätin tehdä risottoa ruuaksi, vähän oman sovelluksen mukaan. Alankin kutsumaan sitä Lauran risotoksi tästä lähtien. Rupesin sitten kokkailemaan kun Nigella konsanaan. Ja mikä on lopputulos?
Herkkusieni-cheddar risotto valkoviinillä höystettynä. Kyllä,lisäsin risottoon mun 3 £ Tesco valkoviiniä. Ja tuli muuten niin hyvää risottoa! Reseptiä saa kysellä ;) Olen niin ylpeä itsestäni. Koska mulla on tällä hetkellä niin paljon vapaa-aikaa, niin olen päättänyt keskittää huomioni kuntoiluun ja kokkailuun :)

Nyt onkin aika lähteä valmistautumaan, lähdetään kaverin kanssa vietää iltaa vähän keskustaan.

3 kommenttia:

  1. Apua.. joka kerta kun luen sun blogia, mutta tulee hirveä hinku päästä Aberdeeniin. Pelottavaa.. ehkä mun pitää lopettaa tän lukeminen. Tekisin mitä tahansa, että saisin sun risottoa -paitsi kokkaisin itse.
    Toivottavasti pidät tän kokkaus- ja urheiluintoilun päällä siihen asti, että mä tulen sinne ja sitten tartutat sen muhun tai palkkaan sut kokkaamaan mulle kans! :)
    xxxxx

    VastaaPoista
  2. Vautsi, kuulostaa mahtavalta :)

    VastaaPoista
  3. Haha, mä olin jo valmistautunut johonkin jymyuutiseen ja se olikin sun risottokokkailus :D Mäkin tein Belgiassa valkkaririsottoa, enää ei sellaisia resursseja.

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!