lauantai 9. lokakuuta 2010

On my way to Glasgow..

Ja ihan kirjaimellisesti. Olen todella matkalla Glasgowhon, istun tällä hetkellä Citylinkin bussissa ja näillä on Wi-fi! Olin ihan jipoissa, vaikka yhteys onkin melko hidas! En tajua miksi en ole aikaisemmin hoksannut tätä mahdollisuutta, tosin harvemmin kyllä jaksan raahata konetta mukaani. Tämä viikonloppu oli poikkeus, koska minun täytyy oikeasti yrittää tehdä vähän koulutöitä sunnuntaina kun eräs on pelaamassa lentopalloa.
Ottaen huomioon että en edes osaa yhdistää konettani meidän yliopiston langattomaan nettiin (tosin kuulemma koneesta pitää muuttaa jotkut proxy-settingit, niin ei mikään ihmekään), niin olen saavutuksestani aika ylpeä!

Tuntuu että viikko meni aika siivillä ohi. Keskiviikkona olin ensimmäistä kertaa Hip Hop-tanssitunnilla ja se oli kyllä tosi hauskaa. Olen aina halunnut ottaa tanssitunteja mutta se on aina kasahtanut siihen etten ole saanut aikaiseksi. Noh, nyt on parempi mahdollisuus kuin koskaan. Tunnit sentään pidetään kampuksella ja minä asun ihan vieressä.

Perjantaina olikin Politics & IR societyn järjestämä Future Career's talk. Paikalle oli saatu kaksi yliopiston entistä opiskelijaa jotka ovat luoneet uran valmistumisen jälkeen politiikassa tai sidosryhmissä. Todella mielenkiintoinen 1,5 h. Tilaisuus oli pieni joka mahdollisiti vapaamutoisen keskustelun ja molemmat miehistä olivat todella rentoja. Toinen työskenteli lobbaajana ja toinen oli töissä kohtalaisen suuressa konsulttifirmassa. Heiltä sai myös hyviä käytännön vinkkejä CV:n tekoon.

Perjantain UNYSA-kokouksessa suunnittelimme tulevaa YK-viikkoa. YKpäivähän on 24.10, joten siitä seuraava viikko on meidän YK-viikko. Koko viikon ajan kampuksella on kaikenlaisia tapahtumia liittyen YK:n ja sen toimintaan. Esimerkiksi, maanantaina on leffa-ilta, tiistaina Halloween MUN-sessio, keskiviikkona YK-aiheinen Pub Quiz ja torstaina väittely aiheesta "Onko YK enää tarpeellinen?". Kiva viikko siis tiedossa, mutta myös paljon järjesteltävää riittää!

Oikeasti mun pitäisi tälläkin hetkellä tehdä jotain hyödyllistä kun nettikin on käytössä eikä kirjoitella blogia...Mutta netti on valitettavan hidas ja ei suostu avaamaan tiettyjä sivua, joten minulla on hyvä tekosyy kirjoitella tänne! Tällä hetkellä töitä tuottaa siis postgrad hakemuksen (tai lähinnä yliopistojen päättäminen), disse mietinnät sekä normaalit kurssityöt. Kaikista akuutein on kuitenkin tuo hakuoperaatio koska yliopistojen online-haut avautuvat osa jo ensi viikolla.

Nyt alan oikeasti tekemään jotain järkevää (eli luultavasti menen Facebookiin), joten hauskaa viikonloppua! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit!