sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

Kesäahdistus

Minulle iski kesäahdistus tänään. Tiedättekö sen tunteen kun päässä pyörii ajatus "nyt on kesä, mun on pakko tehdä kaikkea kivaa ja keksiä kaikkea kivaa". Suomen kesä on niin lyhyt ja siinä ajassa siitä pitäisi ehtiä ottaa kaikki irti. Ja tehdä mahdollisimman paljon kaikkea kivaa ja mahtavaa.












Pitäisi mennä mökille, festareille, pitää hauskoja juhlia, nauttia auringosta, syödä kesäruokia ja ylipäätänsä pitää hauskaa. On vähän sama olo kuin juhannuksena ja uutena vuotena - silloin on pakko keksiä jotain kivaa ja aivan mahtavaa tekemistä.

Nyt tajusin juuri että yleensä kun suunnittelen systemaattisesti kesälle aina kaikkea kivaa tekemistä ja viikonloput on täynnä ohjelmaa, nyt minulla ei ole mitään mielessä. Tulee kesäahdistus koska pelkään että koko kesä menee ihan koomassa ohi. Apua.Sitä paitsi, olen niin kesäihminen että haluan aina kesästäni mahtavan.



Viime kesä oli niin upea, täynnä kivaa toimintaa ja hauskoja get together juttuja että kesäalbumi 2010 onkin täynnä niin ihania kuvia.

Nyt minulle tuli juuri tänään ahdistus, että mitä jos tästä kesästä ei tulekaan yhtä hauskaa? Mistä tietää missä tulen olemaan ensi kesänä joten nyt tästä Suomen kesästä pitäisi saada kaikki irti! Iskee paniikki. Normaalisti minulla olisi jo koko kalenteri buukattu täyteen viimeistä kesän viikonloppua myöden (jeps, olen sellainen ihminen jolla on yleensä kaikki kesäviikonloput täynnä tekemistä).



Toisaalta jos järkeviä ollaan, tässä on kesää vielä melkein 1,5 kk jäljellä ja ensi viikolla olen lähdössä tyttöjen perinteiselle kesäretkelle Vaasaan. Sitä seuraavana viikonloppuna olisikin minun järkkäämät kesäiset grillijuhlat, ja saan taas Britin ilostuttamaan tätä Suomen kesää mikä myös tarkoittaa että tullaan varmasti tekemään kaikki kivoja kesäisiä juttuja. Plus sitten oli tietenkin ne kaikki matkustelut tuossa kesäkuussa, mutta en oikein osaa laskea niitä osaksi kesää (joo, outoa). Latasin juuri Facebookin kuvia tältä kesältä jotka on aikamoisen kivan näköisiä. Että ehkä tässä ei ole syytä vielä paniikkiin.


Ja kuka sanoo että koko ajan pitäisi olla menossa jonnekkin? Kesäfiilis tulee varmasti parhaiten siitä että saa vaan rentoutua ja nauttia olosta. Joten ehkä huomenna kiinnitän vihdoinkin sen riippumaton ja asetun hetkeksi lukemaan hyvää kirjaa ja nauttimaan kesästä. Ehkä tän ei tarvitse kuitenkaan olla niin vakavaa.

Kertokaa muutkin pliis etten ole ainut joka kärsii kesäahdistuksesta :)!

2 kommenttia:

  1. Mäkin kärsin kesäahdistuksesta, joten et sä yksin ole. :)

    Jotenkin sitä lataa ihan liikaa odotuksia kesälle, kun se on lempparivuodenaika ja aivan auttamattoman lyhyt Suomessa.

    Pitäisi varmaan ottaa vaan rennosti ja opetella suunnittelemaan kivoja asioita enemmän myös muihin vuodenaikoihin. Mulla ainakin on vähän sitä vikaa, etten sitä tee, mut vois opetella.

    VastaaPoista
  2. Ihanaa että joku muukin :) Ja olet kyllä ihan oikeassa, pitäis vaan keksiä hauskaa tekemistä myös muille vuodenajoille, ja nauttia niistä!

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!