sunnuntai 11. joulukuuta 2011

Terkkuja Gatwickiltä!

Heipparallaa!

Tulin ihan järkyttävän aikaisin lentokentälle jostain syystä (en ikinä ole ollut näin ajoissa) vain kuullakseni että lentoni on 2 h myöhässä! Jee, kiitti Norwegian! Yhtäkkiä mulla ei olekaan siis mitään muuta kuin aikaa! Oma vika tietty etten tarkistanut aikataulua ennen kun lähdin kotoa mutta eipä tullut mieleen..

Mutta täytyy sanoa että olen ollut hirmu tyytyväinen Norwegian Air:n palveluun. Olen lentänyt nyt kyseisellä yhtiöllä ehkä 4 kertaa Lontooseen ja takaisin, ja olen aina ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kuitenkin miellän tämän enemmän "halpalentoyhtiöksi" (vaikka hinnat ei aina korreloi sen kanssa) joten odotuksetkaan eivät ole ollut kovin korkealla, mutta olen joka kerta yllättynyt positiivisesti.

Lennot on kuitenkin aina ollut ajallaan (paitsi nyt), palvelu on pelannut ja porukka on ystävällistä. Miinusta on online check-in puuttuminen. Mutta senkin kanssa voi elää. Ruokaahan koneessa ei saa, paitsi maksua vastaan, mutta harvapa näistä "paremmista" lentoyhtiöstä enää sen ihmeellisempää murkinaa muutenkaan tarjoaa.
Ja nyt kun heivasin laukkuni hihnalle ja tyyppi pahoitteli lennon myöhästymistä, hän samaan hengenvetoon iski minulle 8 punnan ruokakupongin käteen, ja vielä lisäpahoittelujen keran. Olin hyvin tyyytyväinen saamaani palveluun.

Muistan nimittäin kerran kun Finnairin lento oli sellaset kepeät 16 h myöhässä, ja järkyttävän huonon palvelun ja valitusvirren jälkeen meille iskettiin 6 euron kuponki käteen. Sekin oli vasta siinä vaiheessa kun lento oli 5 h myöhässä. Surkeata palvelua Finnairilta, jonka pitäisi kuitenkin olla kohtuullisen hyvä yhtiö. No eipä se kai enää sitä ole.

Jeps, nyt sitten hengailen kentällä. En tiedä miten saan aikani kulutettua mutta kaipa se tässä netissä hetken menee. Ja Kindle on täynnä lukemattomia kirjoja. Ja voisi tietysti noissa kaupoissa kierrellä (vaikka olen siinä maailman huonoin lentokentillä ollessani).

Toisaalta mitäpä tässä stressaamaan koska olen lomalla! Mulla on 1 kk loma, jonka aikana mun ei pidä miettiä mitään yliopistohommia! Ihanaa!

Pitäisi tännekin vielä tarinoida vaikka mitä juttuja tältä viikolta kun en ole kiireiltäni ehtinyt bloginkaan puolella käymään, mutta ensi viikolla taas ehtii sitten! Kuvia tulossa mm. ihanan jouluisesta Lontoosta!

7 kommenttia:

  1. Oh, olen niin kade. Mäkin haluan lomalle ja Suomeen.. Ja opiskella. Toisaalta, en mä täältäkään pois halua.

    VastaaPoista
  2. Luin just tänään jostain että jos lento on yli 2 h myöhässä, niiden pitää hyvittää se esim ilmasella ruualla, ja jos yli 5 h myöhässä pitää hyvittää lentolipun hinta! En tosin muista yhtään mistä luin tuon, että onko vaan joku tietty lentoyhtiö, Finnairilta et ilmeisesti saanu rahojas takasin?

    VastaaPoista
  3. Hahaha.. Anna, tuossa on pienen pieni ristiriita! :)
    Toivottavasti et joudu enää kauaa siellä Gatwickillä kituuttelemaan ja pääset pian kotiin!

    VastaaPoista
  4. Koti-Suomeenko olet lentämässä? Itse tulen perässä tiistaina :) ja milläpä muulla kuin Ryanairilla!=D Varsin paljon löytyisi moitittavaa palvelusta, mutta kun hinta on niin kilpailukykyinen että päädyn siihen toistamiseen. Ryanairilla tosin on matkalaukkuprobleema, joka saattaa helposti nostaa hinnat taivaisiin: 10kg käsimatkatavara jonka jälkeen hinta pompsahtaa kivasti 40€ lisää(jos siis menee yli.) Toi voi ottaa ruumalaukun(sitä he tyrkyttävät kovin auliisti), jonka hinta on 25€ /15kg tai 30€/20kg. Loppupeleissä Norwegian voi tulla jopa halvemmaksi...

    Muistan kun matkustin Aasiasta kotiin monilla vaihtolennoilla. Air Asia ja Air Etihad olivat korkeaa tasoa vaikka halpoja yhtiöitä ovatkin. Lentoemot kyselivät kokoajan haluammeko jotain ja virvokkeet ja ruoat kuuluivat pakettiin. Sitten hyppäsin Finnairin kyytiin. Eläkeikäisen näköinen rouva kiirehti kärrynsä kanssa käytävän läpi ja nakkasi pöydille kinkkusämpylät xD A vot!

    Myöhästymiset pitäis kyllä aina korvata jotenkin. Aasiaan mennessäni lento oli kokonaiset 15 tuntia myöhässä ja saimmekin siirtyä Stanstedin vieressä olevan Radisson hotellin ravintolaan buffet-illalliselle! =) Se oli todellista palvelua, sanon minä.

    Koitahan jaksella siellä kentällä! Katso vaikkapa Klikkaa mua Katsomosta. :) Mahtava sarja!

    VastaaPoista
  5. Anna, haha, tää oli kieltämättä hieman ristiriitaista - mutta silti ymmärrän täysin :)

    Pauliina, täähän onkin hyvä tietää :) Joo, oli turha kuvitella että Finnairilta mitään rahoja takaisin olisi saanut, kaikenlisäksi kun se oli vielä lomalento. Voisin heidän palvelustaan puhista tunteja, se on vieläkin jäänyt sinne takaraivoon :)

    Annika, kyllä mä sitten viimein aamuyöllä neljältä olin kotona ja heti ysiksi töihin :D

    Maama, jeps, Suomeen olin lentämässä ja aamuyöllä vihdoin pääsin kotiin! Ryanair on mielestäni toiminut hyvin (lennot lähtenyt ajallaan yms) mutta tuo matkalaukku-probleema kieltämättä aiheuttaa ongelmia!
    Olen samaa mieltä että myöhästymiset kyllä pitäisi aina korvata jotenkin, ja jo ystävällisellä asiakaspalvelulla saa paljon anteeksi.

    Mun on pakko selvittää mikä tuo Klikkaa mua- sarja on! Olen lukenut siitä blogeista mutta en vieläkään tiedä mikä se on :D

    VastaaPoista
  6. Sain kerran Lufthansalta neljän tunnin viivytyksen johdosta 20€ ruokakupongin :)

    VastaaPoista
  7. Sari, wautsi 20 euroa on mun mielestä jo aika hyvin! Mua nauratti sillon kun Finski tarjosi 6 euron kupongin siit 5h myöhästymisestä. Kyl mä ymmärrän ettei ne voi ihan hirveitä summia tarjota mutta kun tuolla rahalla ei saa edes puolikasta leipää Helsinki-Vantaalla :)

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!