torstai 13. kesäkuuta 2013

Blogeista ja bloggailusta

Tulin ihan poikkeuksellisesti tänään kotiin suoraan töistä, aikomuksena siivota huone, mun osuus viikkosiivouksesta kämpästä ja pakata Amsterdamia varten jonne lähdemme suoraan töistä huomenna. Jeps, niin ei kuitenkaan ihan käynyt.

Löysin nimittäin jotain kiertotien kautta hauskan blogin nimeltä Pink Bubble, joka tituleeraa blogiaan seuraavalla tavalla: "muotibloggari, joka kirjoittaa....blogissaan kaikesta mistä muotiblogimaailmassa puhutaan ja yritetään olla puhumatta. Tarjoan myös kullanarvoisia vinkkejä muille bloggareille...." Itse luen vain muutamia "muotiblogeja", mutta blogi tarjoaa hauskoja kirjoituksia bloggaamisesta yleensä ja antaa myös hyviä vinkkejä!


Olen pitkään jo halunnut uudistaa blogini ulkoasua (lähinnä vaihtamalla banneria), mutta vaikka periaatteessa tiedän miten sen voin tehdä esim. Picasalla, on kokojen säätely äärimmäisen rasittavaa ja mun kärsivällisyystasohan on siihen ihan nolla. Kyseisen blogin avulla sain nyt väsättyä uuden bannerin. Tosin tuo joka tuossa nyt kököttää on enemmänkin kokeiluversio joten varmaan uusi tulee taas kohta ;)

Mun mielestä koko blogimaailma on aika hauska ja kiinnostava ilmiö. On erilaisia blogi-genrejä ja tietyt tyypit seuraavat tiettyjä blogeja. Ihan jo ulkosuomalaistenkin kesken on sellaisia klikkejä (siis ihan hyvässä mielessä), esim. suomalaiset bloggaajat Briteissä on aika iso ryhmittymä! Mä tunnen kyllä itseni nyt ihan ulkopuoliseksi näistä kaikista piireistä täällä Belgiassa kirjoitellessani ;)



Itseasiassa juuri eilen päädyin selailemaan vanhoja tekstejäni ja ihmettelemään kuinka pitkään tätä touhua olenkin tehnyt. Se alkoi siitä kun 20-vuotiaana lähdin Skotlantiin opiskelemaan ja ryhdyin (hyvin laiskasti) kertoilemaan blogin kautta kuulumisia kavereille ja perheelle Suomeen. Sen jälkeen blogi on seurannut mukana kun olen muuttanut 8 kuukaudeksi Kanadaan, takaisin Skotlantiin kahdeksi yliopistovuodeksi, sen jälkeen vuodeksi Lontooseen maisteriopiskeluiden perässä, hetkeksi takaisin Suomeen ja nyt uusimpana blogi on seurannut elämääni Brysselissä. Blogista löytyy siis kertomuksia siltä ajalta kun olin 20 vuotta, aina tähän päivään saakka kun olen täyttänyt 26 vuotta. Aika pitkä aika. Ja paljon on tapahtunut elämässäni näiden vuosien aikana. Joskus kun vielä ehdin, printtaan kyllä nämä kaikki tekstit ja nidon yksiin kansiin jotta voin lueskella niitä ryppyisänä mummona.

Olen todella iloinen että jossain vaiheessa höpötyksiäni alkoi lukemaan muutkin kuin tutut ja perhe ja vielä iloisempi olin kun joku alkoi kommentoimaan! Eihän blogini lukijakunta edelleenkään mikään suuri ole, mutta toisaalta en sen niin haluaisikaan olevan. Ja tuskin se koskaan kasvaa mihinkään järkyttäviin mittasuhteisiin. Nykyään en varmaan kyllä blogia jaksaisi kauan pitää jos kukaan ei ikinä kommentoisi mitään, vuorovaikutus on kyllä mun mielestä tämän homman suola!



Vaikka muuten blogini on ns. jämähtänyt näihin sekaviin kirjoitteluihin aina arkipäivän kuulumisista, Briteissä opiskeluun ja joihinkin vakaviin juttuihin, on minulla yksi asia jossa haluaisin kehittää blogia koko ajan. Ja se on valokuvat. Mielelläni laittaisin tänne vaan hienoja, oikealla kameralla otettuja suhteellisen hyviä itse ottamiani kuvia, mutta fakta on se, ettei sitä kameraa tule joka päivä kannettua mukana. Mutta onpahan ainakin jotain jota kehittää!

Tykkään kirjoittamisesta todella paljon jonka vuoksi blogikin on varmaan säilynyt näin pitkään hengissä. Mainitsemassani blogissa oli muuten hyviä vinkkejä mistä kirjoittaa jos iskee inspispula. Minulla ainakin joskus käy niin, että haluaisin hirveästi kirjoittaa blogiin jotain mutta en keksi mistä kirjoittaisin. Ja joskus taas niitä ideoita on niin hirmuisesti etten ehdi toteuttaa kaikkia! Eli aina saa kyllä kertoa kommenttiboksissa jos olisi joku toivepostausehdotus!

Taisin kadoittaa punaisen langan jo kauan aikaa sitten, mutta olin vaan niin iloinen kun sain vihdoin väsättyä bannerin helposti! Nyt tosin tekisi jo mieli väsäillä uutta (miten niin välttelen siivousta?)


Ei, postauksen kuvilla ei ole tietenkään asian kanssa mitään tekemistä mutta mun mielestä ne on hauskoja! Ja paikasta pinterest.com taas...

10 kommenttia:

  1. Toi Pink Bubble on kyllä ihan mahtava blogi :D Olin niin iloinen kun löysin kyseisen blogin ja mietein vaan että jes, mä en oo ainoo joka miettii blogeja näin paljon :D
    Noita suomalaisten blogeja briteissä on kyllä tosi kiva lukea. Musta vaan tuntuu et mä oon ainoo suomalainen Lontoossa joka ei koskaan jaksa tehdä mitään, kierrellä Brick Lanella yms :D Mä käyn töissä ja tuun himaa lukee blogeja. Mitäs sitä turhaan missään käymään ku voi lukea kaikesta kotisohvalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, joo ihan totta! Oli hauska lukea mita muut pohtii blogeista ja niissa pyorivista jutuista :) Ja mita sita turhaan nyt liikaa kiertelemaan, sitapaitsi blogien avulla voi sit tsekata ne paikat missa kannattaa ehdottomasti kayda (jos jaksaa) ja muut voi sit jattaa valiin ;)

      Poista
  2. Itse aika untuvikkona täällä blogimaailmassa kun luovin, niin Pink Bubble on aika loisto mulle myös :D Kiitos vinkistä!

    ps. uusi lukija täällä hei! Aikomus on muuttaa Brysseliin vuodenvaihteessa, joten mielenkiinnolla seurailen näitä postauksiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva etta blogivinkista oli apua myos muille! Ja hei, loistavaa kuulla etta joku muukin on tulossa tannepain, tiedan etta ainakin yksi ihminen hyotyy Bryssel-vinkeista siella ruudun takana :)

      Poista
  3. Hauska kuulla, että blogistani ollut hyötyä :) Löysin tänne oman blogini liikennettä seuratessani ja mielenkiintoiselta sinunkin blogisi vaikuttaa! Tykkään seurata paljon myös ulkosuomalaisten blogeja, kun niissä on yleensä vähän poikkeavaa sisältöä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva etta loysit tannekin! Mun piti tulla itseasiassa kommentoimaan sun blogiin ja kiittamaan mutta innostuin ehka vahan liikaa bannereiden vaantamisesta ja hifistelin niiden parissa (ehka) vahan liian kauan :) Mutta kiitos siis sinulle loistavasta blogista, odotan innolla uusia juttuja!

      Poista
  4. Heii, kiitos vinkistä!Jämähdin nyt täysin työpäivän jälkeen lukemaan tuota blogia :D ja noi Ramsay kuvat on loistavia, sopi postauksen tekstiin tai ei!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, joo mulla kavi sama juttu etta jumahdin vaan lukemaan sita tyopaivan jalkeen :) Ja joo,noi kuvat on kylla mun mielesta niin hauskoja :D

      Poista
  5. Kiitos blogistasi ja lennokkaasta kirjoitustyylistä! :) Oon jääny ihan koukkuun sun blogiin, mutta "onneksi" oon vasta tässä postauksessa menossa kohti tätä päivää joten on vielä paaaaaaljon jäljellä. Alunperin löysin tän nimenomaan Englannin juttujen takia, mutta on ollu tosi kiva lukea sun reissuista ja arkipäivän jutuista eri maissa. Siispä: Keep on going! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiina tästä positiivisesta kommentista! On aina ihan huippua kuulla että joku erityisesti pitää blogistani ja vielä jaksaapa kahlata sen koko historian läpi! Kiitos!!!

      Poista

Kiva kun kommentoit!