torstai 10. joulukuuta 2015

Ihan vaan sitä perusarkea



Huomasin tässä muutama päivä sitten blogin postauksia selaillessa, että tahti on vähän hiljentynyt viime aikoina. Tai noh, yleensä kun saatan päivitellä blogia sen 2-3 kertaa viikossa ja nyt se on mennyt vähän hiljaisemalla tahdilla. Jokaisellahan näitä tälläisiä vaiheita tulee: joskus sitä blogia jaksaa päivitellä ahkerammin, joskus vähän harvemmin. Ja minulle kun tämä on puhdas harrastus, niin en ole ikinä ottanut stressiä siitä päivittelystä. Kirjotan kun tulee inspiraatio ja sellainen olo että haluaa tämän blogin kirjoituseditorin avata.

Olen muutaman kerran aina avannut blogin mutta sitten en ole kuitenkaan keksinyt mistä kirjoittaa. Tuntuu ettei ole ollut mitään jännää kirjoitettavana. Ei matkoja, ei jänniä muutoksia vaan ihan tavallista perusarkea. Ja sitten tajusin, että siitähän minä juuri haaveilin vuosi sitten kun asuttiin vielä Derbyssä ja elämä meni rataan: töihin, kotiin syömään, nukkumaan, takaisin töihin...Olen päässyt nyt juuri siihen pisteeseen mihin aina halusin - nauttimaan siitä peruarjesta. Meidän arki pyörii tällä hetkellä aika mutkattomasti, töissä tietysti kulutetaan suurin osa ajasta, mutta sitten iltaisin käydään salilla, fiilistellään joulua ja tehdään yhdessä hyvää ruokaa. Tai minä teen, riippuen kumpi tulee ensin kotiin. Salilla on kiva käydä koska siellä vallitsee kiva yhteishenki ja olen kyllä huomannut että säännöllinen liikunta pitää mielen ja kropan paljon virkeämpänä. Tuntuu että niskatkin on nykyään harvemmin jumissa. Joo, kyllä aamuisin vieläkin on hankala päästä ylös kun ulkona on säkkipimeää mutta muuten täällä menee hyvin. Siis juuri niin perushyvin, että ei tästä arjesta kovin kummoisia blogitekstejä saa aikaiseksi (vaikka tiedänkin että monet tykkää lukea juuri niitä arkisia kuulumisia).



Eilen innostuin mm. siitä että löysin Coventryn Ikeasta piparkakkutaikinaa. En jotenkin ollenkaan ajatellut että sieltä sellaista löytyisi (joka näin jälkikäteen ajateltuna on vähän hassua koska sieltä löytyy kummiskin kunnon glögiä ja muuta pohjoismaalaista ruokakamaa). Bongasin kuitenkin Facen kautta jonkun ulkosuomalaisblogin josta nopeasti bongasin että hän oli käynyt Ikeasta ostamassa piparkakkutaikinaa. Onneksi Coventryssä on Ikea koska pakkohan minun oli heti käydä tsekkaamassa pitikö huhut paikkansa. Ja voi sitä onnea! Ostin kolme taikinaa kotiin ja yhdestä söin heti eilen illalla kunnon palasen raakana ( ei hyvä idea...). Jee, jee, viikonloppuna tehdään pipareita! Edellisvuosinahan olen tehnyt taikinan alusta asti itse ja vaikka se ei ole turhan vaikeaa niin onhan sen nyt vaan helpompaa ja nopeampaa tehdä ne siitä valmiista taikinasta.

Meillä oli myös mun työpaikan pikkujoulut tiistaina. Ollaan nyt parina vuotena yhden kollegan kanssa toimittu vapaaehtoisina ja otettu meidän pikkujoulut suunniteltaviksemme. Juhlien suunnitteleminen oli kivan luovaa ja vähän erilaista hommaa niihin normaaleihin työtehtäviin verrattuna. Tänä vuonna me oltiinkin sitten suunniteltu aika makeat pirskeet vaikka itse sanonkin. Mutta  voi elämä, otan aina vähän stressiä siitä että meneekö kaikki hyvin ja kunnolla pystyinkin vasta relaamaan ruokailun jälkeen kun kaikki oli sujunut ongelmitta. Sanoinkin miehelle, että miten ihmeessä pystyn relaamaan meidän häissä kun otan näin paljon kierroksia jo pelkistä joulujuhlista? Anyway, juhlat meni hyvin ja kaikilla tuntui olevan hauskaa (myös allekirjoittaneella kun vihdoin onnistuin relaamaan). Meillä on kyllä todella mukava työporukka ja siitä olen kiitollinen!



Ja kappas vain, onnistuin kirjoittamaan koko postauksen siitä kuinka on muka hankala keksiä mitään kirjoitettavaa kun tuntuu että eletään niin perusarkea. Joskus siis näinkin!

P.S. Maija Mattimyöhäinen sai vihdoinkin ostettu lentoliput jouluksi Suomeen. Onhan tässä vielä viikko aikaa ennen lähtöä....Hups. Mutta olen tehnyt tämän melkein joka joulu ja jos pystyy vaan joustamaan niin löytyy niitä halpoja lentolippuja vielä. Itseasiassa en muista koska olisin maksanut viimeksi näin vähän lentolipuista!

P.P.S. Sorry, kuvat on vähän huonolaatuisia, mutta meidän joulujuhlien paikka oli niin hieno että napsin kännykällä muutamat kuvat. Muuten se puhelimen muisti täyttyikin juhlissa about miljoonasta selfiesta ja epämääräisistä tanssilattiakuvista...

4 kommenttia:

  1. Mulla on sama ongelma... elämä on niin arkista, ettei keksi kirjoitettavaa ja niitä kulttuurierojuttujakaan ei enää tahdo irrota. Sitten vähän tietty ahistaa, että "pitäisi" kirjoittaa..Miten tässä näin kävi...? Vaikka itsekin tykkään muiden blogeista lukea eniten juuri niitä arkijuttuja, niin niitä tuntuu olevan jotenkin vaikea kirjoittaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, joo ymmärrän kyllä tän niin hyvin. Toisaalta joskus tulee niitä kausia kun ei oikein jaksa keskittyä blogiin ja sit taas joskus tuntuu siltä että riittää inspista ihan miljoonaan eri postaukseen!

      Poista
  2. Sama ongelma täälläkin. Ihmiset tuntuu tykkäävän arkipostauksista, vaan kun tuntuu ettei ole mitään sanottavaa! Jokainen postaus on ihme höpönlöpöä. Mä en oikein osaa mitään ihan asiaakaan kirjottaa, jotain kulttuurierojuttuja yms. :D Noh, mä lähinnä ottelen kuvia kun huvittaa, ja isken blogiin, ja sitten höpötän mitä mieleen tulee sillä hetkellä. Vaikka bloggaakin ihan harrastuksena ja itseäni (ja läheisiä) varten, niin lukijoiden myötä on alkanut tulla pieni stressi, jos ei päivitäkkään hetkeen ja sitten mitä kauemmin on päivittämättä, niin sitä vaikeampaa sen aloittaminen tuntuu olevan.

    Mä itse menin meidän koko hääpäivän ihan jossain sumussa, en oikein edes muista mitään! Jännitti niin kovasti varmaankin. Ja mä en edes osallistunut suunnitteluun. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on kyllä todella upeita kuvia! Mun mielestä jos on hienoja kuvia niin niiden ympärille on helppo sit rakentaa postauskin! Mulla nykyään harmittavan usein kulkee kunnon kamera mukaan vaan otan niin usein vaan kännykällä kuvia jotka on usein sit laadultaan vähän heppoisia...

      Haha, luulenpa että mulle voi käydä ihan samalla tavalla, että koko päivä menee niin sumussa että siitä ei muista yhtään mitään!

      Poista

Kiva kun kommentoit!