maanantai 3. lokakuuta 2016

Viikkokatsaus/NYC edition



Hahaa, taas olisi aika elvytellä näitä viikkokatsauksia blogin puolella, ne on hyvä tapa kertoa menneestä viikosta ja varsinkin täällä Nykissä ollessa on hyvä listata mitä sitä on tullut tehtyäkään! Tämän viikon aikana siis...

- Olen kävellyt niin paljon että olen varma että jalat ovat kuluneet puhki ja olen lyhentynyt ainakin 10 cm. Runsaan kävelyn vuoksi myös selkä on ollut ihan mäsänä kuluneen viikon aikana vaikka minulla on ihan kunnon lenkkarit jalassa. Mutta ainakin on tullut nähtyä kaupunkia! Rakastan myös sitä että täällä on ihan normaalia vetää urheiluleggareissa joten olen sitten ottanut paikallisista mallia ja lähtenyt kaupunkille niillä mun urheiluleggareilla ja lenkkareilla. Super mukavaa, minä tykkään!



- Olen taas noudattanut samaa oppiani jonka aina omaksun jos muutan (edes hetkellisesti) uuteen kaupunkiin: sano jokaiseen juttuun "kyllä". Eli siis lähinnä jos joku kutsuu sinua jonnekkin, sano aina kyllä koska niin tapaa uusia ihmisiä ja yleensä kokee vielä jotain kivaa samalla. Sen seurauksena olinkin joka ilta ulkona keskiviikosta eteenpäin eri tuttujen seurassa. Käytiin testaamassa ihanaa persialaista ravintolaa keskiviikkona, join margaritoja kaverin kanssa torstaina ja perjantaina vetäydyttiin sateelta suojaa hyvään turkkilaiseen ravintolaan. 

- Tein ensimmäisen julkkisbongaukseni! Hengailin Madison Square Parkissa ja ihastelin kaikkia koirapuiston koiria. Kiinnitin erityisesti huomiota ihanaaseen suklaanruskeaan karvakasaan jonka seurauksena huomasin että karvakorvan omistaja olikin Damien Lewis, joka on tuttu Homeland-sarjasta. 

- Fiilistellyt Nykkiä, sen ihmisiä ja ennenkaikkea niiden ihmisten koiria. Täällä on niin söpöjä vuffeja että niitä on pakko vaan ihastella.



- Kävin lounastamassa todella kivassa UrbanSpace kauppahalli tyyppisessä paikassa ihan Grand Centralin vieressä. Maistoin jo kauan himoitsemaani sushiburritoa ensimmäisen kerran ja täytyy sanoa että olin pettynyt. Oletin sen maistuvan enemmän sushilta mutta sen sijaan ainut asia joka burritossa maistui oli riisi. Mutta ei se haittaa, tuolta löytyy vaikka kuinka monta erilaista ruokaständiä joten valinnanvaraa löytyy seuraavaa kertaa varten. 

- Nauranut itsekseni sille kuinka loppuenlopuksi brittiläistynyt olen. Täällä ollessa olen huomannut että minulla on paljon erilaisia maneereja ja tottumuksia jotka ovat hyvin brittimäisiä. Näistä pitää ehkä kirjoittaa ihan oma postaus. 

- Vietettiin lauantai-iltaa kaverin kanssa hänen ihanassa asunnossa josta oli kauniit näkymät Manhattanille. Nautittiin mojitoista jonka jälkeen lähdettiin vielä viettämään tupareita. Kiva lauantai-päivä ja ilta!



- Tänään sunnuntaina olen kävellyt sen 16 km ja olo on aika kuollut. Päivä oli kuitenkin todella kiva ja tämän päivän aktiviteeteistä ajattelin kirjoittaa ihan oman postauksen! 

Sellainen viikko siis täällä. Tuntuu hassulta että siitä on oikeasti vain viikko kun saavuin tänne, tuntuu että olen ollut kaupungissa jo pidempään. Mutta hyvin on siis kaikki alkanut, olen jo yrittänyt tehdä ja touhuta paljon ja ruksia kohtia yli omalta "New York Bucket List" . Tai no, ruksia niitä edellisiä kohtia yli samalla kun lisään jokapäivä listaan jonkun uuden jutun.


2 kommenttia:

  1. Mustakin tuntuu, että oot ollut siellä jo ikuisuuden! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, miten voikin tuntua siltä että täällä on muka ollut jo niin kauan :D

      Poista

Kiva kun kommentoit!